سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندازه نگه دارید

روزنامه کیهان روز دوشنبه 7 آبان ماه

نکته

اندازه نگه دارید !

 

بعد از حضور حماسی و افتخار آفرین آقای دکتر احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا و مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نگارنده طی یادداشتی با عنوان «مجسمه سنگی» آورده بود:

          «...چند روز پیش دکتر احمدی نژاد نیویورک را منفجر کرد! این انفجار با سرو صدای          فوق العاده ای همراه بود اما بر خلاف انفجارهای دیگر صدای آن مهیب نبود. این انفجار همه چیز را زیرورو کرد، بی آنکه خانه ای یا سازمانی را ویران کند و جانی را بستاند. انفجار عظیمی بود اما در آن از بمبهای چند تنی موسوم به مادر بمبها نوع آمریکایی- و پدر بمبها نوع روسی آن- و هیچ ماده منفجره دیگری استفاده نشده بود. اصلاً این انفجار از نوع انفجارهایی که یک مشت بی پدر و مادر در گوشه و کنار جهان ایجاد می کنند و جماعتی از مردم بی پناه و مظلوم را به خاک و خون می کشند نبود. احمدی نژاد اگرچه دل پری داشت اما دست خالی به نیویورک رفته بود صدای انفجاری که او پدید آورد در سراسر دنیا شنیده شد...»

          اشاره به بخش فوق از یادداشت مورد اشاره به وضوح نشان می دهد که کیهان نیز مانند تمام مردم ایران و سایر ملتهای مسلمان حضور اخیر ریس جمهور کشورمان در نیویورک و مواضع اعلام شده ایشان را حرکتی حماسی و افتخار آفرین می داند. بنابراین آنچه در پی خواهد آمد نمی تواند به مفهوم نادیده گرفتن اهمیت و یا کاستن از عظمت ان حماسه تلقی شود بلکه سخنانی دوستانه با برخی اطرافیان محترم ریاست جمهوری است. اخیراً مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری نشر جمهور- کتابی با عنوان «تجلی هویت ایرانی در نیویورک» منتشر کرده است که به شرح اظهارات مواضع و حضور اخیر ایشان در دانشگاه کلمبیا و مجمع عمومی سازمان ملل متحد اختصاص دارد. در مقدمه این کتاب از حضورحماسی آقای احمدی نژاد در نیویورک با عنوان «فتح الفتوح»! یاد شده و آمده است از حیث آثار شاید بتوان گفت این فتح الفتوح به مراتب فراتر از ابعاد نبرد فیزیکی ایرانیان در فتح فاو بود. در کلمبیا وضع به گونه ای دیگر بود. در فاو راهکارهای علوم طبیعی و علوم نظامی غلبه داشت اما در اینجا علوم انسانی و پیچیدگی های غیر قابل پیش بینی حکم می راند. نخبگان ایرانی فتح فاو برای مسخر کردن زمین در عملیات آبی-خاکی والفجر 8 علاوه بر کاربست اصول پیش دستانه غافلگیرانه به اندازه گیری جریان جزر و مد آب تا 40 سال قبل مبادرت کردند. اما در کلمبیا رفتارهای میزبان هرگز قابل پیش بینی نبود حتی اگر خود ایشان از میهمان دعوت هم کرده باشند... می توان گفت: همه چیز گویای جریان داشتن نبردی حقیقی و به مراتب دشوارتر از فتح فاو و نبردهای حزب الله در مارون الراس بود که در نیویورک به وقوع می پیوست.»

           مواضع انقلابی رییس جمهور در نیویورک اگرچه همانگونه که اشاره شد حماسه ای بزرگ بوده است ولی مقایسه و حتی برتر دانستن آن! از عملیات رزمندگان جان بر کف اسلام در والفجر 8 و فتح فاو که هنوز هم حیرت انگیز و در تاریخ جنگها اگر بی نظیر نباشد به یقین کم نظیر است قبل از آنکه دفاع از آقای احمدی نژاد باشد نوشته ای اغراق آمیز درباره ایشان است و نگارنده با شناختی که از روحیات رییس جمهور دارم بسیار بعد می دانم که ایشان از اینگونه تعریف و تمجیدها دل خوشی داشته باشند و باید از نویسنده مقدمه کتاب پرسید از این مقایسه و برتر دانستن حرکت ریاست جمهوری در نیویورک از فتح فاو و فداکاری و جانبازی بی نظیر رزمندگان اسلام در آن عملیات چه منظوری داشته و اساساً این مقایسه چه ضرورتی داشته است؟! و چرا با اینگونه مقایسه ها ارزش و عظمت حرکت حماسی رییس جمهور را پایین می آورید؟ «مشک ان است که خود ببوید» و بحمدالله ریاست محترم جمهوری چنین بوده و هست نه آن که عطار بگوید، که معمولاً عطارها اندازه نگه نمی دارند!

حسین شریعتمداری